“Oirschotse consument is recht voor z’n raap.”

Vlak na de verbouwing van de Jumbo aan de Loop zei een klant tegen filiaalmanager Niels Brok het gevoel te hebben aan het ‘winkelen’ te zijn in plaats van boodschappen doen. Een compliment! Dat het een uitdaging werd om de positieve nalatenschap van zijn voorganger te behouden dan wel te evenaren wist de Waalwijker als geen ander. Hoewel Niels en zijn team een andere koers varen – meer richting het beleid van het hoofdkantoor in Veghel – verliezen ze de sfeer van een dorpswinkel en eigen ideeën niet uit het oog.

Binnen Jumbo heeft Niels de vrijheid om zich lokaal te onderscheiden, zoals daar is de samenwerking met De Brouwerij Vandeoirsprong en Coco&Sebas. Niels is to the point: “Hoe meer mensen in de winkel, hoe hoger de omzet, hoe tevredener ik ben. Het waarom behoeft vast geen uitleg, wel de wijze waarop ik mijn ambitie probeer

te verwezenlijken. Dát raakt namelijk de klant en medewerkers.” In oktober van het vorige jaar werd de Jumbo na een razendsnelle renovatie feestelijk geopend. De aanloop ernaar toe verliep niet vlekkeloos. Lege schappen, rommelige gangen en een lekkende koelkast. We hebben er ongetwijfeld allemaal over gemopperd. Sommige vertrouwde medewerkers vertrokken, de meesten bleven en ze verwelkomden nieuwe collega’s. Samen staan ze voor De Zeven Zekerheden! Het concept van de Jumbo.

Projectteams voor talentontwikkeling

Niels is ook blij met de opleidingsmogelijkheden voor jongeren, daar zet hij vol op in. “Jongeren kunnen een vier weken durende opleiding volgen op acht verschillende locaties in onze supermarkt, met ruimte om leuke dingen te ondernemen. Onder andere koken met producten die de houdbaarheidsdatum naderen om op die manier voedselverspilling tegen te gaan, én deel uitmaken van het social media team. Bij interesse krijgen ze de kans zich verder te ontwikkelen met zicht op een vaste baan bij het Jumbo concern, bijvoorbeeld op het hoofdkantoor of binnen de logistieke afdeling. De mogelijkheden zijn divers.

“ We gaan geen boodschappen meer doen, we winkelen…”

Wist je dat op de ICT afdeling Jumbo breed zo’n driehonderd man actief is? Momenteel hebben we drie Pabo studenten in dienst die de jongeren in opleiding voor hun afstudeerproject begeleiden. Een win-win situatie. Ook de oude rotten in het vak ontfermen zich over de leerlingen en alle andere hulpkrachten. Ik verwacht volledige inzet en betrokkenheid van mijn medewerkers. Omgekeerd mogen ze van mij verwachten dat ik de juiste omstandigheden creëer voor een prettige, toffe werksfeer.”

Code intoetsen en wegwezen

Op de vraag of deze prettige, toffe werksfeer op termijn nog noodzakelijk is gezien de toename van online bestellingen (50% groei per jaar ten opzichte van 1,5 à 3% groei in de winkel) weet Niels niet. Hij verwacht van wel, hij hoopt ’t: “Het eerdergenoemde compliment van de klant is misschien het antwoord. We gaan geen

boodschappen meer doen, we winkelen in een supermarkt. Da’s een andere beleving, de zogenaamde foodbeleving. We zetten in op sfeer en verrassende activiteiten.” Datgene wat mensen niet ervaren als

ze online of via het Pick Up Point hun boodschappen scoren. Het aanzicht van het Pick Up Point vereist her en der nog een finishing touch, toch weten de klanten de weg ernaartoe aardig te vinden. Hoe simpel kan het zijn? U bestelt de boodschappen online, rijdt met de auto naar de Pick Up paal (de klant heeft keuze uit drie verschillende ophaalmomenten), toetst de verkregen code in en een allervriendelijkste medewerker zet de kratten in de achterbak.

Recht voor z’n raap

Niels voelt zich thuis in Oirschot, ervaart een prettige samenwerking met de gemeente en anderen. Hij spreekt zijn waardering uit voor de consument. “Ik hou van de recht-voor-z’n-raap-mentaliteit, sta open voor de kritische noten die ze kraken. Het is beter te weten waar ik aan toe ben, alleen dan kunnen we verbeteren. Maatschappelijk betrokkenheid is ook een speerpunt. Zo sponsoren wij plaatselijke evenementen of goede doelen. Ik kan niet op alle verzoeken ingaan, probeer een weloverwogen keuze te maken. In 2018 behaalde

Jumbo Nederland een recordomzet, een prachtig resultaat. Verdere groei blijft het streven. Bovenal wil ik dat de

consument zich thuis voelt in de Oirschotse Jumbo. Heel graag tot ziens!”

De ‘oude’ vertrouwde gezichten Priscal de Kort en Jolanda van der Heijden samen met nieuwe gezichten Sander Rooijakkers en Roos Habraken. Zij maken deel uit van een enthousiast team dat trots is op de Oirschotse Jumbo.

De 7 Zekerheden van de Jumbo staan voor:

1.    Euro’s goedkoper.

2.  Service met een glimlach.

3.   Voor ál uw boodschappen.

4.  Vers is ook écht vers.

5.    Vlot winkelen.

6.  Niet tevreden? Geld terug.

7.    Uw wensen staan centraal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *