Een vertrouwde onderneming in bloei

1990. Het jaar waarin John Schepens zijn droom om boer te worden liet varen en samen met zijn vrouw Marja ‘Café bij Jantje’ in Spoordonk overnam. Een keuze waar ze tot op de dag van vandaag met trots op terugkijken. Marja en John zetten in de eerste jaren direct de toon; een familiebedrijf met korte lijnen tussen de gasten en het personeel. Beiden stonden veel in het café en kregen regelmatig hulp van de zussen van Marja.

Synergie is het sleutelwoord

In de loop der jaren heeft het bedrijf een wonderbaarlijke groei doorgemaakt. Het café kreeg versterking van zalencentrum De Stapperij en later ook van zalencentrum ’t Zand en de Pitch&Putt golfbaan. Van een klein bedrijf naar een grote onderneming waar het familiegevoel nog altijd van groot belang is. Het geheim achter dit succes? John lacht: “Het doorzettingsvermogen van Marja. Als je een doel voor ogen hebt, moet je er samen voor gaan. Wij hebben dat geluk altijd mogen delen. Onze vier prachtige bedrijven kunnen los van elkaar draaien; de kracht is juist dat ze elkaar versterken. Van vergaderen in zalen, naar een balletje slaan op de Pitch&Putt baan tot een hapje eten in het café. Synergie is het sleutelwoord tot succes. Ook binnen het personeel! Onze ervaren krachten bundelen hun kwaliteit met jong talent.”

Toekomst in de horeca

Een ondernemer als John kijkt vooruit, daarom schuift hij de achtentwintigjarige Niels van de Vondervoort – beoogd opvolger – naar voren. Niels stapt iedere dag met goeie zin uit zijn bed, is positief over de toekomst en grijpt mooie uitdagingen aan. Eind augustus bijvoorbeeld organiseert Pitch&Putt de Dutch Open, een internationaal toernooi waaraan 120 golfers uit onder andere Ierland, Spanje en Frankrijk deelnemen. Niels: “Ook binnen de horeca zie ik volop kansen. Neem bijvoorbeeld ’t Zand. Het zalencentrum is alleen open op afspraak, maar heeft afgelopen jaren meerdere hoogtepunten gekend. Een bruidegom heeft zijn bruid hier ten huwelijk gevraagd én is diezelfde dag hier getrouwd. Dat was een moment om nooit te vergeten. Met onze locaties kunnen we alle doelgroepen op vrijwel alle gebieden bedienen. Nu en in de toekomst.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *